Obserwatorzy

niedziela, 6 listopada 2011

Najlepsze konie na zawody

Ciągle bierzesz udział w zawodach z różnymi końmi, ale nic nie udaje ci się wygrać? Mamy na to kilka rad.

1. Nie przestrasz się koni, które mają w imionach np. 500.64. Wbrew pozorom określa to Potencjał Genetyczny, a nie umiejętności. Pamiętaj jednak, że takie konie i tak mogą z tobą wygrać!
2. Warto wykorzystać tutaj to, co przydaje się przy zwiększaniu BLUP-u konia. Postaraj się wybierać zawody z jak najniższym stopniem trudności. Wtedy te najlepsze konie nie wezmą w nich udziału, zwiększy to twoje szanse.
3. Oto najlepsze konie z każdej dyscypliny:









Kłus:
  • Kłusaki francuskie (90%)
  • Konie luzytańskie (82%)
  • Konie fryzyjskie (62%)
 Galop:
  • Konie pełnej krwi angielskiej (90%)
  • Konie trakeńskie (90%)
  • Walijski kuc górski (90%)


Biegi przełajowe:
  • Konie achał-tekiński (90%)
  • Coby Irlandzkie (90%)
  • Kuce Connemara (90%)
  • Quarter Horse (90%)
  • może nie są najlepsze, ale musiałam tutaj wymienić Osiołki (80%) :)

Ujeżdżanie:
  • Konie luzytańskie (98%)
  • Konie fryzyjskie (90%)
  • Konie andaluzyjskie (90%)
 

Skoki:
  • Konie holsztyńskie (90%)
  • Konie hanowerskie (90%)
  • Kuce szetlandzkie (90%)

Oczywiście, to nie oznacza, że mając konia tej rasy będziesz wygrywać wszystkie zawody. Na wygraną wpływa wiele umiejętności (3), a ja wymieniłam konie górujące w tej najważniejszej (kłus - kłus, galop - galop, ujeżdżanie - ujeżdżanie, skoki - skoki, przełaje - wytrzymałość).


Mam nadzieję, że pomogłam ;) Wasze propozycje na temat tego, co chcecie czytaj wysyłajcie na KONTAKT (na samym dole).

5 komentarzy:

  1. Wbrew temu, że mój luzytan w genach najwięcej ma w ujeżdżaniu to przeważnie wygrywa w biegach przełajowych, a przegrywa w ujeżdżaniu

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie dlatego, że na wygraną wpływa kilka umiejętności. W przełajach ujeżdżanie też jest ważne.
    overwinning

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem powinno być więcej koni do wybierania

    OdpowiedzUsuń
  4. do galopu powinny też być dodane konie czystej krwi arabskiej ponieważ mam ogiera który zajmuje same 1 miejsca

    OdpowiedzUsuń

Kiedy napiszesz komentarz postaraj się nie obrażać autorów .