Obserwatorzy

Potencjał Genetyczny i BLUP

Wszystkie przepisy na +1.20 PG

Uwaga :
Radzę spisać czynności na karteczce, notatniku. Będzie łatwiej, a każdy błąd choćby do minuty zepsuje 1,20 PG. Musimy uważać, żeby przez przypadek nakarmić konie inaczej niż w instrukcji, dać na więcej na łąkę itp.  Pamiętaj - Powyżej 10oC, słońce, zachmurzenie - na łąkę, poniżej 10oC, deszcz, burza, śnieg - do boksu.


Sposób nr. 1 (tylko dla koni) od Kyou

6 miesięcy (min. -- % energii)
Rejestrujemy konia w ośrodku jeździeckim, łąki i boksy muszą mieć 100% czystości i muszą być marchewki.  /  Marchewka  /  Wyczyść  /  10godz. łąka  /  Nakarm 1kg.  /  Napój

8 miesięcy (min. 92% energii = 0,16 PG.)

Łąka 1godz.30  /  Wyczyść  /  Zabawa 1godz.  /  Rzepa  /  Boks 2 godz.  /  Napój  /  Zabawa 1godz.  /  Nakarm 3kg.  /  Zabawa 6godz.  /  Pogłaszcz  /  Marchewka

10 miesięcy
(min.  94% energii = 0,18 PG)

Łąka 1godz.30  /  Wyczyść  /  Zabawa 1godz.  /  Łąka 1godz.  /  Zabawa 1godz.  /  Rzepa  /  Nakarm 7kg.  /  Zabawa 7godz.  /  Pogłaszcz  /  Marchewka  /  Napój

1 rok (nie karm, min. 92% energii = 0,18 PG)

Łąka 1godz.  /  zabawa 1 godz.  /  Rzepa  /  Zabawa 1 godz.  /   Napój  /  Boks 2godz.  /  Wyczyść  /  Zabawa 7godz.  /  Pogłaszcz  /  Marchewka

1 rok 2 miesiące (min. 93% energii = 0,20 PG)

Łąka 1godz.30  /  Wyczyść  /  Zabawa 1godz.  /  Rzepa  /  Zabawa 1godz.  /  Napój  /  Nakarm 4kg.  /  Zabawa 8godz.  /  Pogłaszcz  /  Marchewka 

1 rok 4 miesiące (min. 93% energii = 0,22 PG)

Łąka 30 min.  /  Wyczyść  /  Zabawa 1godz.  /  Nakarm 9kg.  /  Zabawa 9godz.  /  Rzepa  /  Zabawa 1godz.  /  Pogłaszcz  /  Napój  /  Marchewka 

1 rok 6 miesięcy (min. 93% energii = 0,24 PG)

Wyczyść  /  Napój  /  Zabawa 1godz.  /  Nakarm 10kg.  /  Zabawa 1godz.  /  Łąka 30min.  /  Zabawa 10godz.  /  Pogłaszcz  /  Zabawa 1godz.  /  Rzepa  /  Marchewka


Sposób nr. 2 (dla koni i kuców)od overwinning

6 miesięcy (+0,00PG)
Rejestrujemy konia w jak najlepszym ośrodku z marchewkami i przynajmniej 75% czystości boksów i żyzności łąki. Przed karmieniem wysyłamy konia na łąkę na kilka godzin (5 - 7), aby zwiększyć morale na następny dzień. Uwaga! Koń musi być z własnej hodowli!

8 miesięcy (+0,16PG, minimum 93% morale!)
wybór towarzysza dla konia  /  2godz30min łąki  /  czyszczenie  /  1godz zabawy  /  rzepa  /  1godz łąki  /  1godz zabaw  /  2kg siana (1kg dla kucy)  /  6godz zabawy  /  głaskanie  /  marchewka  /  napój

10 miesięcy (+0,18PG)
 2godz30min łąki  /  czyszczenie  /  1godz zabawy  /  5kg siana (3kg dla kucy)  /  1godz zabaw  /  rzepa  /  7godz zabaw  /  głaskanie  /  marchewka  /  napój

1 rok (+0,18PG, nie karm!)
2godz30min łąki  /  czyszczenie  /  1godz zabawy  /  rzepa  /  8godz zabaw  /  głaskanie  /  marchewka  /  napój

1 rok 2 miesiące (+0,20PG)
1godz30min łąki  /  czyszczenie  /  1godz zabawy  /  rzepa  /  1godz zabaw  /  3,5kg siana (2,5 dla kucy)  /  8 godz zabaw  /  głaskanie  /  marchewka  /  napój

1 rok 4 miesiące (+0,22PG)
marchewka  /  czyszczenie  /  1,5 godz zabaw  /  rzepa  /  1godz zabaw  /  6kg siana (4kg dla kucy)  /  8,5godz zabaw  /  głaskanie  /  napój

1 rok 6 miesięcy (+0,26)
Ten dzień kończy się dla konia około godz. 24.00 z małą ilością energii, ale spokojnie przeżyje noc. 
 napój  /  1godz zabaw  /  9kg siana (6kg dla kucy)  /  1godz zabaw  /  rzepa  /  10godz zabaw  /  głaskanie  /  1godz zabaw  /  marchewka  /  czyszczenie

Zabawy skończone, co teraz? Zajmij się BLUPowaniem!